Meest gestelde vragen

Meest gestelde vragen

Op deze pagina staan de antwoorden op de meest gestelde vragen over het gebruik van Humannet.

  • Ik kan niet inloggen, hoe kan dit?- De actieve gebruiksperiode (gemiddeld 2 maanden) van uw wachtwoord is verlopen. Vraag een nieuw wachtwoord aan door op het inlogscherm te klikken op ‘wachtwoord vergeten’. U dient bij het gevraagde e-mailadres het e-mail adres te gebruiken waar de verificatiecode naar gestuurd wordt.
    - U bent op een andere browser dan Internet Explorer of Google Chrome ingelogd. Voor het gebruik van Humannet adviseren wij u gebruik te maken van Google Chrome of Internet Explores. Indien één van deze browsers zich nog niet op uw computer bevinden kunt u die gratis downloaden via: https://www.google.nl/chrome/browser/desktop/ voor Chrome en windows.microsoft.com/nl-nl/internet-explorer/download-ie voor Internet Explorer.
    - Heeft u de gebruikersnaam en wachtwoord juist overgenomen? Controleer nogmaals de gebruikersnaam en het wachtwoord en voer deze nogmaals in.
    - Heeft u vanaf de eerste spatie, in het vak van de gebruikersnaam en wachtwoord, de gegevens ingevuld? Controleer wat u heeft ingevoerd en probeer het nogmaals.


  • Welke browser kan ik het best gebruiken?Wij adviseren Google Chrome of Internet Explorer. Indien één van deze browsers zich nog niet op uw computer bevinden kunt u die gratis downloaden via: https://www.google.nl/chrome/browser/desktop/ voor Chrome en windows.microsoft.com/nl-nl/internet-explorer/download-ie voor Internet Explorer.

  • De combinatie gebruikersnaam/wachtwoord is onjuist. Hoe kan dit?Dit kan komen omdat het wachtwoord verlopen is. Dit is gemiddeld 2 maanden actief. Ook kan het zijn dat het aangemaakte wachtwoord onjuist is. Vraag een nieuw wachtwoord aan door op het inlogscherm te klikken op ‘wachtwoord vergeten’. U dient bij het gevraagde e-mailadres het e-mailadres te gebruiken waar de verificatiecode naar gestuurd wordt.

  • Hoe krijg ik een nieuw wachtwoord?Op het inlogscherm via: wachtwoord vergeten. U dient bij het gevraagde e-mailadres het e-mailadres te gebruiken waar de verificatiecode naar gestuurd wordt.

  • De link ‘Wachtwoord vergeten’ werkt niet, hoe komt dit?Het gevraagde e-mailadres komt niet overeen met het e-mailadres waar de verificatiecode naar gestuurd wordt. Gebruikt hetzelfde e-mailadres als is opgegeven voor de verificatiecode.
    Ook kan het zijn dat er nog geen gekoppeld e-mailadres in het systeem geregistreerd staat. Neem dan contact op met uw applicatiebeheerder via telefoonnummer 023 - 520 10 30 (vraag naar de Helpdesk Humannet) of mail naar verzuim@boval.nl.

  • Hoe lang is een wachtwoord actief/geldig?Een wachtwoord is gemiddeld 2 maanden actief. Daarna verloopt het wachtwoord automatisch en dient u opnieuw een wachtwoord aan te vragen via het inlogscherm ‘Wachtwoord vergeten’.

  • Mijn wachtwoord is verlopen, hoe kan dat?Een wachtwoord is gemiddeld 2 maanden actief, ondanks de hoeveelheid inlogacties. U kunt een nieuw wachtwoord aanvragen door op het inlogscherm te klikken op ‘Wachtwoord vergeten’.

  • Hoe lang is mijn gebruikersnaam actief/geldig? Uw gebruikersnaam zal nooit wijzigen, maar zal na langdurig non-actief geweest te zijn wel weer door de helpdesk geactiveerd moeten worden. Neem daarvoor contact op met uw applicatiebeheerder via telefoonnummer 023 - 520 10 30 (vraag naar de Helpdesk Humannet) of mail naar verzuim@boval.nl.

  • Waarom zijn 5 veiligheidsvragen nodig?Om u als vertrouwde en veilige gebruiker te registreren.

  • Waarom zijn het persoonlijke vragen?Bij exacte antwoorden wordt het systeem optimaal beveiligd.

  • Kan ik de antwoorden van de 5 vragen aanpassen/wijzigen?Na het inloggen kunt u via instellingen bij uw profielgegevens de antwoorden wijzigen.

  • Er maken meerdere personen gebruik van 1 gebruikersnaam; hoe kan ik de beveiliging waarborgen als ik mijn wachtwoorden moet delen? U kunt voor iedere gebruiker een persoonlijke gebruikersnaam met daarbij een persoonlijk e-mailadres voor de ontvangst van de verificatiecode aanvragen. Mailt u naar verzuim@boval.nl met het verzoek een extra gebruikersnaam aan te maken. Geeft u in uw e-mail de volgende gegevens door: bedrijfsnaam, huidige gebruikersnaam en de naam en het e-mailadres van de extra/nieuwe gebruiker.

  • Er maken meerdere personen gebruik van 1 registratie; hoe kan een ieder alle wachtwoorden/beveiligingsantwoorden weten/onthouden?U kunt voor iedere gebruiker een persoonlijk gebruikersnaam met daarbij een persoonlijk e-mailadres voor de ontvangst van de verificatiecode aanvragen. Mailt u naar verzuim@boval.nl met het verzoek een extra gebruikersnaam aan te maken. Geeft u in uw e-mail de volgende gegevens door: bedrijfsnaam, huidige gebruikersnaam en de naam en het e-mailadres van de extra/nieuwe gebruiker.

  • Er wordt gevraagd ‘Ik maak gebruik van een token’, wat wordt daarmee bedoeld en wat moet ik ermee doen?Het betreft een extern kastje om in te loggen. Indien u geen extern kastje heeft, dan hoeft u hier niets mee te doen en vinkt u dit dus ook niet aan bij het inloggen.

  • Na het inloggen kan ik geen bedrijfsgegevens kiezen?Neemt u contact op met uw applicatiebeheerder via telefoonnummer 023 - 520 10 30 (vraag naar de Helpdesk Humannet) of mail naar verzuim@boval.nl.

  • Na het inloggen kan ik geen melding doen omdat er geen medewerkers zichtbaar zijn?Neemt u contact op met uw applicatiebeheerder via telefoonnummer 023 - 520 10 30 (vraag naar de Helpdesk Humannet) of mail naar verzuim@boval.nl.

  • Bij het invoeren van een nieuwe medewerker komt de melding dat er al iemand bekend is met hetzelfde BSN, hoe kan dit?Er is reeds een dienstverband bekend met dit BSN nummer. Vink bij medewerkers, onder de blauwe balk, op de regel ‘zoek ook medewerkers die uit dienst zijn’ aan. Klik vervolgens op de naam, waardoor het veld met NAW gegevens zichtbaar wordt. Kies vervolgens voor: Dienstverband/werkpatroon (links in het blauw), waarna er een informatieregel over het dienstverband in het beeld komt. Na het aanklikken op de regel kunt u de einddatum en eventueel overige dienstverband gegevens aanpassen/wijzigen.

  • Ik krijg geen mail binnen met de verificatiecode, hoe kan dit?De code wordt verzonden vanuit vcdhumannet.nl en komt niet door de beveiliging van uw service. Door verwijderen van pop-ups (bovenaan u scherm van de browser) kan dit probleem opgelost worden. U kunt eventueel het gekoppeld e-mailadres wijzigen in een e-mailadres welke los staat van uw server.

  • Bij de link ‘Wachtwoord vergeten’ komt de melding ‘U bent niet gemachtigd om een wachtwoord aan te vragen’, wat moet ik doen?Neemt u contact op met uw applicatiebeheerder via telefoonnummer 023 - 520 10 30 (vraag naar de Helpdesk Humannet) of mail naar verzuim@boval.nl.